BERSATU, BERSETIA, BERKHIDMAT

About Me

My photo
Blok 15 B/3, SEDC Flat, 81700 Pasir Gudang, Johor, Malaysia


Cawangan ini menubuhkan penajanya pada 6 Ogos 2005 dan dirasmikan pada 23 Julai 2006 oleh Tn. Hj. Ahmad bin Daud, Naib Ketua UMNO Pasir Gudang bagi mewakili Y.B Datuk Seri Hj Mohd Khaled bin Hj Nordin, Ahli Parlimen Pasir Gudang merangkap Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang. Cawangan Rumah Pangsa Peringkat 1 merangkumi kawasan rumah pangsa bermula dari blok 1 hingga 24, Perumahan 69 dan Perumahan Bakti.

Monday, January 30, 2012

Pengagihan Baucer BR1M Cawangan RPP1 Fasa 1 dan 2.

Pada Khamis 26 Januari 2012, UMNO cawangan RPP1 bersama dengan sayap - sayap Wanita, Pemuda dan Puteri Cawangan bersama - sama membuat efaran baucer RM 500 kepada mereka yang layak menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) bagi fasa 1 dan 2. Turut hadir ialah Tuan Haji Sabran Awang, Ketua Cawangan UMNO RPP1. Dengan cara ini kita dapat mendekati masyarakat serta mengambil peduli kebajikan mereka selaras dengan idea dan galakan YB Dato' Seri Ahli Parlimen Pasir Gudang yang juga Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Wednesday, January 18, 2012

Program yang Dipertua Turun Padang & Perasmian Balai Komuniti Zon Air Biru 2

Pada Ahad 15 Januari 2012, JKP Zon Air Biru 2 dengan kerjasama KRT dan UMNO RPP1 telah mengadakan program diatas yang diadakan di pekarangan blok 16/17 SEDC Flat yang merupakan zon pertama dalam MPPG yang menjalankan program ini bagi tahun 2012. Seramai lebih 200 orang hadir dalam program ini. Program ini dirasmikan oleh Tuan Haji Onn bin Jabbar@Jaafar, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Pasir Gudang (MPPG). Turut hadir ialah Tuan Haji Abd Rahman selaku Ketua WHIP, En. R. Sabapathy selaku Ahli Majlis MPPG Zon Air Biru 2 dan ahli - ahli majlis MPPG yang lain. Turut diadakan ialah penyampaian sumbangan kepada pelajar sekolah yang kurang mampu hasil sumbangan dari Titan Chemicals Pasir Gudang.

Banyak program dan pengisian telah dijalankan iaitu program senamrobik, pertandingan mewarna untuk tadika, rekacipta untuk keluarga, sukaneka terbuka dan cabutan bertuah diakhir program. Dalam masa program itu juga YDP MPPG telah merasmikan Balai Komuniti Zon Air Biru 2. Sebuah bangunan yang akan menjadi pusat kegiatan masyarakat seperti kelas memasak, taklimat, majlis keraian dan sebagainya hasil dari peruntuk hadiah projek zon paling aktif tahun 2009 yang lalu. Program ini bermula jam 8.00 pagi dan berakhir jam 2.00 petang.

Photobucket
Aktiviti senamrobik bersama penduduk

Photobucket
Ketibaan YDP bersama Ketua WHIP
disambut oleh En. R. Sabapathy

Photobucket
Antara penduduk yang hadir

Photobucket
Penyampaian sumbangan sekolah
dari Titan Chemicals Pasir Gudang

Photobucket
Pertandingan mewarna & rekacipta

Photobucket
Salah satu acara sukaneka

Photobucket
Pemenang utama cabutan bertuah

Photobucket
YDP menandatangani plaque tanda perasmian
Balai Komuniti Zon Air Biru 2