BERSATU, BERSETIA, BERKHIDMAT

About Me

My photo
Blok 15 B/3, SEDC Flat, 81700 Pasir Gudang, Johor, Malaysia


Cawangan ini menubuhkan penajanya pada 6 Ogos 2005 dan dirasmikan pada 23 Julai 2006 oleh Tn. Hj. Ahmad bin Daud, Naib Ketua UMNO Pasir Gudang bagi mewakili Y.B Datuk Seri Hj Mohd Khaled bin Hj Nordin, Ahli Parlimen Pasir Gudang merangkap Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang. Cawangan Rumah Pangsa Peringkat 1 merangkumi kawasan rumah pangsa bermula dari blok 1 hingga 24, Perumahan 69 dan Perumahan Bakti.

Monday, December 31, 2012

Selamat Tahun Baru 2013 Dari UMNO RPP1

Photobucket

Wednesday, December 26, 2012

Program Ceria Komuniti Bersama Yang Dipertua MPPG

Pada hari Ahad 23 Disember 2012, JKP MPPG Zon Air Biru 2 bersama dengan UMNO Cawangan RPP1 telah mengadakan program diatas yang diadakan di pekarangan Blok 16/17 SEDC Flat, Tmn Air Biru yang dirasmikan oleh Tuan Haji Onn bin Jabar@Jaafar - Yang Dipertua Majlis Perbandaran Pasir Gudang. Turut hadir ialah En. R. Sabapathy - Ahli Majlis MPPG Zon Air Biru 2 merangkap Pengerusi MIC Bhg Pasir Gudang dan Tuan Haji Abdullah Abd Rahman - Ahli Majlis MPPG Zon Cendana merangkap AJK UMNO Bahagian Pasir Gudang.

Program dimulakan dengan acara senamrobik diikuti dengan acara-acara pertandingan lain seperti pertandingan melukis, sukaneka, cabutan bertuah dan acara khas untuk jawatankuasa kerja program ini. Selain itu juga Yang Dipertua MPPG  telah melawat serta meninjau perkembangan projek mengecat blok dibawah Projek Penyelengaraan 1 Malaysia yang telah dijalan sejak November 2012 dan dijangka siap Januari 2013. Program ini bermula jam 8.00 pagi dan berakhir jam 1.00 petang.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Tuesday, December 4, 2012

Seminar Fire Safety Awareness

Pada 1 Disember 2012, Fire Prevention Centre (FPC) Malaysia bersama dengan JKP Zon Air Biru 2 dan UMNO Cawangan RPP1 mengadakan program diatas bertempat di Balai Komuniti Zon Air Biru 2. Seramai 20 orang peserta terdiri dari penduduk sekitar Rumah Pangsa Peringkat 1 telah hadir mengikuti seminar ini.

Turut hadir ialah En. R. Sabapathy, Ahli Majlis MPPG Zon Air Biru 2 yang juga Pengerusi MIC Bahagian Pasir Gudang. Program ini bertujuan bagi memberi pendedahan berkenaan punca kebakaran, cara mengatasi serta langkah-langkah keselamatan dan menyelamat yang perlu diambil sekiranya berlaku kebakaran di kediaman kita yang disampaikan oleh penceramah dari FPC Malaysia. Seminar ini bermula jam 9.00 malam dan berakhir jam 10.30 malam.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket